Monday، ۸ Esfand ۱۴۰۱
قبل از اینکه به دنبال مشتری جدید باشید لازمه به نکاتی که میگم خوب توجه کنید تا شاهد انفجار مشتریهای جدید باشید.
اگر قرار باشه مشتریان کسب و کار رو به سه دسته کلی تقسیم بندی کنیم میشه: ۱- مشتریان قدیمی که دیگه پیش ما نمیان ۲- مشتریان فعلی که از ما خرید میکنند. ۳- مشتریانی که هنوز از ما خرید نکردن
از نظر بنده به عنوان مشاور کسب و کار دسته اول و دوم اهمیت خیلی بالایی داره. حالا چرا!؟
چون هزینه به دست آوردن مشتریان قبلی و مشتریان جدید رو یکبار پرداخت کردهاید اما برای به دست آوردن مشتری جدید باید متحمل هزینههای معنوی و مادی نسبتا زیادی شوید.
از طرف دیگه مشتری که شما رو شناخته (حالا چه بد یا چه خوب) میتونه سفیر یا تبلیغ کننده شما بشه برای دیگران.
پس از من میشنوید به جای تمرکز بروی جدید مشتری جدید متمرکز شوید بروی مشتریان قدیمی که از شما دیگه خرید نمیکنند. کافیه یه پیام هیجانانگیز براشون ارسال کنید تا به شما مجدد مراجعه کنند. اگر هم ناراضی هستند یک برنامه ویژه برای آنها در نظر بگیرید. و برای مشتریان فعلی جوری برنامه ریزی کنید که حس برنده بودن در کنار شما به اونا دست بده و اینکه متوجه بشوند که شما برای آنها ارزش قائل هستید.
اما اگر هنوزم در پی یافتن مشتری جدید هستید مواردی که در ادامه بهتون میگم رو اجرا کنید قطعا نتیجه میگیرید:
- تبلیغات بدون هزینه انجام دهید:
فقط کافیه از خدمات یا محصولات خودتون یک محتوای به درد بخور جذاب درست کنید. محتوا در کل به سه دسته تقسیم میشه در غیر این صورت محتوای به درد بخوری نیست! دسته اول که خیلی برای عموم جذابه:محتوای سرگرم کننده است (خندهدار، هیجانی، چالشی، جایزهای، معمایی) دسته دوم محتوای خبری است که درباره مزایای منحصر به فرد محصول میتونین صحبت کنید یا اینکه مثلا فلان شخص هم داره از این محصول استفاده میکنه و خیلی راضیه. دسته سوم محتوای آموزشیه که میتونین نحوه استفاده، یا هر موضوعی که دردی رو دعوا میکنه رو آموزش بدید. اینجوری خیلی راحت مشتری جدید به دست میارید. نکته این قسمت اینه که حتما باید در آخر ویدیو یه شماره تماس یا آدرس وب سایت یا شبکههای اجتماعی فعال خودتون درج کنید تا مخاطبین بتونن با شما ارتباط بگیرند.
- یک برنامه روابط عمومی قوی داشته باشید!
بعد از اینه که مخاطب جدید از شما خوشش اومد و خواست از شما خرید کنه یا حتی اطلاعات بیشتر از شما بگیره چه اتفاقی باید بیافتد! چه کسی قراره پاسخ دهد، چگونه قرار است به سوالات او پاسخ دهد، چگونه قرار است متقاعد شود، چگونه نظرسنجی شود به همه این مسائل باید از قبل فکر کرده باشید.
- با یک بازارشنوی قوی از نیازهای مخاطبین خود مطلع شوید.
فقط کافیه بروی نیازهای برطرف نشده یا حتی نیازهایی که هنوز به درستی برطرف نشده است متمرکز شوید. هر روز در تلاش باشید تا محصول یا خدمت خود را بروز کنید تا مشکل مخاطبین خود رفع کند.
اگر تمایل دارید فیلمهای مربوط به راهکارهای افزایش مشتری و سودآوری بیشتر رو ببینید اینستاگرام بنده را فالوو کنید.
مشتاق دیدار
ارادتمندم بیکران، مجتبی منصوری