Sunday، ۱۸ Tir ۱۴۰۲
هزینههای سربار می تواند منجر به کاهش بهره وری، افزایش هزینه ها و روحیه پایین در بین سایر کارکنان شما شود.
از دست دادن کارمندان هرگز سرگرم کننده نیست، به خصوص زمانی که اعضای تیم شما عالی هستند و در محل کار شما شادی و احساس مثبت به ارمغان می آورند. فراتر از از دست دادن عاطفی، از دست دادن کارمندان ارزشمند نیز می تواند به طور قابل توجهی بر تجارت شما تأثیر بگذارد. گردش مالی بالا می تواند منجر به کاهش بهره وری، افزایش هزینه ها و روحیه پایین در بین سایر کارکنان شما شود. این موضوع در بین سالنهای شلوغ جز دغدغه بزرگی شده است حکایت هرکس بامش بیش برفش بیشتر...
اما، چرا پرسنل سالن را ترک می کنند؟ هر فردی برای خودش اهداف خاصی دارد، همانطور که دلایل آنها برای جدا شدن از کسب و کار شما منحصر به فرد است. پرسیدن دلیل ترک سالن می تواند به روشن شدن مسائل محل کار کمک کند. ممکن است بیاموزید که برخی از انگیزه های مکرر برای ترک کار در بین کارکنان شما وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تغییراتی را برای جلوگیری از خروج بیشتر اعمال کنید. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:
احساس چالش در کارشان مثلا سختی زیاد کار
احساس عدم قدردانی، خیلی از پرسنل تمایل شدید دارند که از آنها به دلیل کارهای خارج از تعهد خود قدردانی شود.
تمایل به دستمزد بالاتر، نسبت به کارها و مسئولیتهایی که در سالن دارد.
احساس عدم ارتباط با همکاران یا فرهنگ شرکت، خیلی مواقع ممکن است قوانین یا مرامنامه داخلی شما با اخلاقیات پرسنل شما هماهنگ یا منطبق نباشد.
مسئولیت های شغلی تعریف نشده، خیلی از آدمهای به شدت تمایل دارند وظایف مشخص و واضحی به آنها سپرده شود و از اینکه وظایف خارج از تعهد خود را انجام دهند احساس ناخوشآیندی را تجربه میکنند.
استرس یا فرسودگی زیاد! مخصوصا پرسنلی که با مشتریهای ناراضی مستقیم طرف حساب هستند یا اینکه توسط مدیرداخلی شما بیش از اندازه استرس را تجربه میکنند.
در نهایت، پرسنلی که احساس خوشحالی و رضایت از سالن شما داشته باشد به این راحتی شما را ترک نمیکند، مگر اینکه کاملاً مجبور باشند. بنابراین به طور طبیعی، بهترین راه برای کاهش تنش و هزینههای سربار این است که کارکنان خود را راضی نگه دارید.
شما می توانید با استراتژی های هوشمند و در عین حال قابل دستیابی به نرخ گردش مالی کمتری دست یابید. از ارائه دستمزدهای منصفانه گرفته تا ایجاد فضایی برای رشد حرفهای و پرورش فرصتهای توسعه حرفهای، من(مجتبی منصوری با بیش از یک دهه تجربه و فعالیت در حوزه زیبایی) به شما کمک خواهم کرد تا بتوانید پرسنل خود را مدیریت کنید و بالاترین بهرهوری را در سالن خود داشته باشید.
به غیر از پرداخت پایه، راه های زیادی برای نشان دادن قدردانی از تیم شما وجود دارد. پاداش ها کیفیت زندگی کارکنان را بالا می برد و باعث ایجاد وفاداری در بین کارکنان شما می شود. بعلاوه، هنگام طراحی یک بسته پاداش و پاداش کلی، فضایی برای کشف راه حل های خلاقانه دارید.
در بسیاری از بسته های غرامت، کارفرمایان بیمه سلامت و زندگی، مزایای دندانپزشکی و بینایی، مرخصی با حقوق، پاداش عملکرد و گزینه های سهام (در صورت وجود) را ارائه می دهند. این موارد عالی هستند که باید به عنوان پایه و اساس برنامه جبران خسارت وارد شوند.
شما می توانید با معرفی مزایای غیرمتعارف مانند اشتراک سود، برنامه های توسعه شغلی، یارانه های مشاوره، مشوق های رفت و آمد سبز، برنامه های سلامتی ، زمان انعطاف پذیر، تخفیف کارکنان، خدمات برنامه ریزی بازنشستگی و موارد دیگر یک قدم فراتر بروید . با یک بسته جبرانی سخاوتمندانه و متفکرانه، آسمان حد است!
از تشویق ارتباطات شفاف گرفته تا ارتقای تنوع و تعادل بین کار و زندگی، راهبردهای بسیاری برای ایجاد یک فرهنگ سالم در محل کار وجود دارد. هنگام تلاش برای حفظ یک محیط کاری محترمانه و دوستانه، چیزهای کوچکی جمع می شوند.
با برخورد صمیمانه و دوستانه به همه کارمندان، الگوی خود را قرار دهید. شما همچنین می توانید با برقراری ارتباط محترمانه رهبری کنید، حتی زمانی که درگیری رخ می دهد. اگر یک کارمند سبک ارتباطی سخت تری دارد ، می توانید برای بهبود روابط در محل کار و مدیریت اختلافات با سایر کارکنان، یک به یک کار کنید.
همه محل های کار باید کارفرمایان با فرصت های برابر باشند. استخدام افراد با پیشینه های مختلف یک دارایی اصلی برای کسب و کار شما است. تنوع و فراگیری باید در تمام جنبه های آبگرم شما ریشه داشته باشد، از ترکیب تیم ها گرفته تا ترویج ارتباطات باز.
شما همچنین باید به دنبال ایجاد مرزهای محکم بین کار و زندگی شخصی باشید. به آنها اجازه دهید اطلاعات شخصی را برای خود نگه دارند. از کارمندان انتظار نداشته باشید که به طور معمول اضافه کاری کار کنند و از ایجاد این انتظار که کارکنان همیشه باید در تعطیلات آخر هفته، تعطیلات یا در طول تعطیلات خود کار کنند، اجتناب کنید.
در حالی که اضافه کاری منظم ممکن است نشانه ای از فداکاری کارمند شما باشد، اما دستوری برای فرسودگی شغلی نیز هست. به تیم خود فرصت دهید تا از محل کار جدا شود و دوباره شارژ شود.
آیا تا به حال شغلی را رها کرده اید زیرا جایی برای رشد وجود ندارد؟ حتی اگر این کار را نکردهاید، احتمالاً میتوانید تصور کنید که متوقف شدن حرفهتان چقدر احساس ناکامل خواهد داشت.
فرصتهای رشد یا فقدان آنها، یکی از مشکلات اصلی کارمندان است. یک مطالعه اخیر Pew Research نشان داد که 63٪ از کارمندان خروجی موقعیت خود را ترک کردند زیرا فرصتی برای رشد نمی دیدند.¹ اجازه ندهید این اتفاق برای کارکنان شما بیفتد!
برای ایجاد فرصت های حرفه ای در تیم خود، با آنها تماس بگیرید تا در مورد اهداف شغلی خود صحبت کنید و در برنامه های توسعه همکاری کنید. به این فرصت ها برای تماس با کارکنان خود به عنوان "مصاحبه ماندن" فکر کنید. مانند مصاحبه های خروج، مصاحبه اقامت به شما کمک می کند تا در مورد آنچه واقعاً در تیم شما می گذرد، یاد بگیرید.
سوالات مشخصی در مورد شادی کارمند در نقش، اهداف آینده، روابط با سایر کارکنان و هر چیزی که رضایت آنها را در شرکت شما کاهش می دهد، بپرسید. یک گفتگوی باز و صادقانه را بدون عواقب برای انتقاد سازنده آنها تشویق کنید.
فرصتهایی را بیابید تا اعضای تیم را وارد پروژههایی کنید که افقهای آنها را گسترش میدهد و به آنها کمک میکند تا مهارتهای جدید را توسعه دهند. علاوه بر این، باید به دنبال فرصت هایی برای ارائه تبلیغات و تغییرات عنوان در صورت لزوم باشید. به یاد داشته باشید، حرکات می توانند جانبی باشند تا زمانی که اهداف و علایق آن شخص را برآورده کنند!
ادامه تحصیل با ایجاد فضایی برای رشد حرفه ای همراه است. مهم نیست که چقدر در حرفه خود موفق هستید، همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. کارمندان شما بدون شک کنجکاو هستند که چگونه می توانند مهارت های موجود خود را توسعه دهند یا مهارت های جدیدی را توسعه دهند.
اعضای کارکنان شما می توانند در برنامه های پس از متوسطه، کارگاه ها، سمینارها، وبینارها، جلسات مربیگری یا برنامه های راهنمایی ثبت نام کنند. همچنین میتوانید آموزش چندکارهای را به عنوان بخشی منظم از سوار شدن به هواپیما ارائه دهید.
با دادن مرخصی به اعضای تیم خود برای شرکت در دوره ها و رویدادهای حرفه ای، توسعه آنها را تشویق کنید. علاوه بر این، می توانید مربیان را به محل کار بیاورید تا همه بتوانند با هم یاد بگیرند.
بودجه یا یارانه برای ادامه تحصیل کارمندان خود را در نظر بگیرید. شما می توانید این را در برنامه پاداش کل یا بسته مزایا قرار دهید.
به قول مایا آنجلو، "مردم آنچه شما گفتید را فراموش می کنند، مردم کارهای شما را فراموش می کنند، اما مردم هرگز احساسی که در آنها ایجاد کرده اید را فراموش نمی کنند." این احساس در تمام جنبه های زندگی از جمله کار صدق می کند.
کارمندان خود را با بزرگداشت دستاوردهایشان احساس ارزشمندی کنید. در نظر داشته باشید که برای کار عالی یک فریاد در معرض دید عموم قرار دهید. حتی یک "کار خوب" ساده می تواند روحیه را تقویت کند و باعث شود کارکنان از دستاوردهای خود احساس غرور کنند.
شما همچنین می توانید کارکنان را برای جوایز حرفه ای در داخل شرکت و خارج از آن نامزد کنید. این می تواند شامل برنامه کارمند ماه، جوایز سالانه شرکت یا جوایزی برای برتری در مشاغل یا زمینه های خاص باشد.
در نهایت، مقداری گردش مالی اجتناب ناپذیر است. به هر حال، منصفانه نیست که انتظار داشته باشیم هر فرد برای همیشه در یک نقش بماند. اما استراتژی های ذکر شده در بالا ممکن است به کاهش نرخ گردش مالی کمک کند تا کسب و کار شما به خوبی کار کند. بسیاری از این نکات دست به دست هم می دهند، بنابراین اگر بتوانید یک رویکرد چند جانبه را اجرا کنید عالی است.
یک غذای کلیدی؟ گردش مالی زمانی افزایش می یابد که کارکنان احساس کنند مورد قدردانی قرار نگرفته اند - هم از نظر مالی و هم از نظر عاطفی. تیم شما می خواهد نسبت به کاری که انجام می دهد احساس خوبی داشته باشد. بنابراین، فرصت هایی برای پاداش دادن به کارمندان خود ایجاد کنید. وقتی به کارکنان اجازه می دهید اهداف خود را برآورده کنند و در نقش خود بدرخشند، متوجه خواهید شد که تمایل کمتری به ترک آن دارند.
مجتبی منصوری
استراتژیست برندسازی با بیش از ۱۸سال سابقه درخشان
جهت مشاوره با شماره ۰۹۰۱۰۴۰۴۴۹۱ تماس بگیرید