برندسازی با مجتبی منصوری با ۱۸ سال سابقه درخشان

چگونه برای برند خود نام مناسبی انتخاب کنیم؟

Sunday، ۲۱ Esfand ۱۴۰۱

اگر شما هم قصد دارید یک نام برند خاص و متفاوت برای کسب و کار خود انتخاب کنید حتما این مقاله رو با دقت بخوانید.

پنج نکته طلایی قبل از اینکه نام برند خود را انتخاب کنید را حتما نظر بگیرید:

۱- مهمترین نکته برای انتخاب نام برند اصولی، خالی بودن دامنه وب سایت با پسوند‌های com .ir.co .net. (یا دیگر پسوند‌های معتبر) است که حتما از سایت‌های معتبر اخذ نام یا دامنه وب سایت نام مورد نظر خود را بررسی کنید.

۲- معنی نام را فدای آوا نکنید! در شرایط کنونی بازارهای رقابتی داشتن آوای مناسب نام از معنی بسیار مهمتر است. سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید آوای کلامی خوش و جذابی داشته باشد. استفاده از واژگان کُردی می‌تواند به شما کمک زیادی کنند.

۳- نام برند را بر اساس بازار مورد هدف انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در نظر دارید بازار کشورهای عربی را مورد هدف قرار بگیرید حواستان به حرف‌های پ، ژ, گ باشد. و حتی معنی نام برند در واژگان زبان آن کشور.

۴- سعی کنید تا حد امکان از نام‌های کوتاه استفاده کنید. استفاده از نام‌های چند سیلابی شانس به خاطر سپردن برند شما را پایین می‌آورد.

۵- سعی کنید یه فلسفه یا داستان را برای نام برند خود طراحی کنید. این موضوع می‌تواند شتاب دهنده بسیار قوی‌ای برای برندسازی شما باشد و از یک #هشتگ خاص و متفاوت بتوانید استفاده کنید.

چنانچه نیاز به طراحی یک نام با پتانسیل در بازارهای داخلی و خارجی دارید به واتس اپ شماره زیر پیام دهید.

۰۹۰۱۰۴۰۴۴۹۱

ارادتمندم بی‌کران

مجتبی منصوری

برخی از نام‌های طراحی شده توسط مجتبی منصوری