شنبه، ۷ تیر ۱۴۰۴
جنگ و بحرانهای ناگهانی، فقط شهرها را نمیلرزانند، ذهن آدمها را هم فرو میریزند. بعد از شوک اولیه، سؤالات زیادی توی ذهن ما میچرخد:
کی الان از من میخره؟!
الان دیگه کسی به خدمات زیبایی فکر میکنه؟
اصلاً وقت آموزش دادنه؟
مردم نگران جونشونن، نه رنگ مو یا مراقبت پوست…
درسته. اما حقیقت مهمتر اینه:
زندگی ادامه داره.
و درست تو همین لحظههایی که بقیه عقبنشینی کردن، تو میتونی دوباره دیده بشی، اعتمادسازی کنی و حتی بفروشی—اگه هوشمند و انسانی عمل کنی.
این برنامه ۵ روزه برای همین نوشته شده: کمک به تویی که کسبوکار داری، دچار توقف شدی، و حالا میخوای دوباره شروع کنی.
هدف: پاکسازی ذهن و گرفتن کنترل اوضاع
کاربردی برای تو:
گوشی رو زمین بذار. خبر نخون. فقط نیم ساعت به این فکر کن که تو چی داری، چی از دست دادی، و چی هنوز ممکنه.
روی کاغذ بنویس: اگر قراره فقط یک کار ساده برای شروع انجام بدم، اون چیه؟
تمرین:
۳ کاری که با همین وضعیت فعلی هم میتونی انجام بدی، بنویس و همون روز یکیشو انجام بده. ساده ولی عملی.
🔹 هدف: بازسازی روتین روز و انرژی
کاربردی برای تو:
ساعت بیدار شدن و خواب رو تنظیم کن؛ ما تو بحران گم میشیم وقتی روز و شبمون بینظم میشه.
محیط کارت رو مرتب کن (سالن، میز کار، کیف ابزار، یا اتاق ضبط محتوای آموزشیات).
پیادهروی یا حداقل چند حرکت کششی انجام بده؛ بدنتو فعال کن تا فکرتم راه بیفته.
تمرین:
یه استوری بذار از فضای مرتب شده کارت یا لحظهی بازگشتت. با جملهای مثل: «دارم برمیگردم، کمکم ولی محکم.»
🔹 هدف: سازگار کردن خدمات با وضعیت فعلی بازار ایران
کاربردی برای مشتری با شرایط الان شما:
آیا میتونی «نسخه سادهشده» خدماتت یا محصولت یا آموزشت رو ارائه بدی؟ مثل پکیج ترمیم ریشه مو، آموزش تو خونه، یا خدمات ۲۰ دقیقهای.
اگر مدرس هستی، آیا میتونی آموزشهای کوتاه (مثل ۳ جلسهای) آماده کنی که قابل پرداخت باشه تو این شرایط؟
تمرین:
یه محصول یا خدمت «زندهمانده از بحران» طراحی کن. یعنی کمهزینه، پرتقاضا، قابل انجام حتی در سکوت بازار.
🔹 هدف: بازسازی ارتباط، همدلی با مخاطب، اعتمادسازی
کاربردی برای تو:
تماس یا دایرکت ساده برای چک کردن حال مشتری قدیمی، بدون فروش، بدون تبلیغ
انتشار استوری شخصی ولی دلگرمکننده: «الان میفهمم چقدر همهمون نیاز به شنیده شدن داریم…»
تمرین:
امروز با ۳ نفر تماس بگیر یا دایرکت بده که فقط بگی به فکرشون هستی و امیدواری حالشون خوب باشه.
🔹 هدف: طراحی قدم اول واقعی برای شروع دوباره
کاربردی برای تو:
یک هدف خیلی ساده و واضح برای دو هفته آینده تعیین کن. مثلاً: «تا ۱۰ روز دیگه یه ورکشاپ رایگان آنلاین میذارم» یا «یه پست آموزشی آماده میکنم و درموردش حرف میزنم.»
به خودت قول بده این بار برای "عالی بودن" نمیجنگی؛ فقط برای "حرکت کردن"
تمرین:
هدفت رو تو استوری یا پست اعلام کن. حتی با صداقت بگو:
«تو این روزهای سخت، تصمیم گرفتم فقط یه کار کوچیک انجام بدم. از همینجا شروع میکنم...»
شاید نتونی همین الان مثل قبل کار کنی، اما میتونی کاری کنی.
مشتریها بیشتر از همیشه دنبال حس امنیت، صداقت و امید هستن.
اگر بتونن توی تو این حس رو پیدا کنن، باز هم میان سراغت.
توی روزهای سخت، برندهایی زنده میمونن که صادق، فعال و انسانی باشن—نه فقط حرفهای.
وقتی بازار ناگهانی ساکت میشه، اولین کاری که باید انجام بدی اینه که نشون بدی هنوز هستی – فعال، بامحبت و قابلاعتماد.
اینجا چند حرکت فوری هست که میتونی همین امروز تو پیجت اجرا کنی:
نسخههای سادهشده از خدماتت رو تعریف کن. (اکر محصول داری یا آموزش هستی میتونی یکی از محصولات رو به قید قرعه هدیه بدی)
مثلاً: «فقط کوتاهی»، «اصلاح ریشه رنگ»، «میکروتاتوی ترمیمی» یا «مشاوره آنلاین رایگان ۱۰ دقیقهای»
🔹 کمهزینهتر
🔹 ترس مخاطب رو از بین میبره
🔹 زودتر تصمیم میگیرن
مردم هنوز به یادگیری علاقه دارن، اما بودجهی کمتری دارن.
دورههای کوتاه، ورکشاپهای ۲ جلسهای، یا حتی یک جلسه خصوصی با هزینهی کمتر برگزار کن.
🔹 عنوانش رو طوری انتخاب کن که حسی باشه:
«تو خونه یاد بگیر»، «آماده باش برای موج بعدی مشتری»
الان زمان لاف زدن نیست، زمان همدلیه.
دربارهی ترست بگو، ولی بعدش راهکاری نشون بده.
دربارهی سختی بگو، ولی بعدش امید بده.
🔹 مثال:
«منم چند روز فقط زل زده بودم به دیوار... ولی یه تصمیم کوچیک باعث شد دوباره استوری بذارم»
اگه تو این مدت حتی با ۵ نفر از مشتریها یا شاگردهای قدیمی تماس بگیری و حالشونو بپرسی، اتفاقات قشنگی شروع میشن.
🔹 بدون فروش، بدون تبلیغ
فقط: «دلم برات تنگ شده. حالت خوبه؟»
حتی اگه خدمات خاصی ارائه نمیدی، بگو که برگشتی.
با جملههایی مثل:
«من آمادهام برای شروع دوباره»، «هرکی دلش یه حال خوب میخواد، اینجا باشه» یا حتی ساده:
«از امروز، من برگشتم...»
همون آموزشهایی که قبلاً ساختی و وقت نشد منتشر کنی، الان طلاست.
دوباره ویرایش کن، استوری کن، یا کپشن جدید بنویس.
یه باکس بذار با این جمله:
«چی تو ذهنته ولی نمیپرسی؟»
یا: «اگه بخوای دوباره کارت رو راه بندازی، چی مانعت میشه؟»
🔹 این باعث میشه مخاطب وارد گفتوگو بشه.
با یک همکار یا دوست حرفهای، یه گفتوگوی صمیمی و بدون فیلتر برگزار کن درباره حال این روزها، فرصتها، یا حتی خاطرات خوب.
چنانچه نیاز به مشاوره اصولی و دقیق با بنده دارید
میتوانید با شماره 09010404491 تماس بگیرید و وقت اختصاصی خودتون رو رزرو کنید.
همین شماره واتس اپ هم دارد.
نظر برخی از عزیزانی که به مشاورههای مجتبی منصوری اعتماد کردند
بنده از سال ۱۳۹۱ به مدت ۱۰ سال با آقای منصوری در حال کوچینگ کسب و کار خودم هستم و واقعا تغییرات بسیار عالی در این مدت برای کار بنده اتفاق افتاد حتی در عرصههای بینالمللی واقعا جز افراد تاثیرگذار و حرفهای هستند
حکمیه بخشیموسس آکادمی زیبایی بخشیمن افراد زیادی که در حوزه مشاوره و کوچینگ کسب و و کار دیدهام اما میتونم به جرات بگم آقای منصوری یکی از بهترینهای صنعت زیبایی هستند که رقیب ندارند هم با اخلاق، باسواد و با تجربه عالی ... واقعا با حضور ایشون در کسب و کار من اتفاقهای مثبت و ایدههای عالی اتفاق افتاد که خدا رو هزاران بار شاکرم برای حضور این چنین افراد موفق و تاثیرگذار در ایران
فاطمه سادات نقیب زادهموسس سالنهای هلچینامروز اومدم خدمت آقای منصوری مشاوره گرفتم خیلی برام مفید بود اولا درباره اینکه چطور باید در شبکههای اجتماعی فعالیت کنم بهم اطلاعات دادم و چیزی که خیلی منو شگفت زده کرد اشراف ایشون به موضوعات روان شناسی و تحلیل شخصیت بود که خیلی سریع متوجه دیدگاه من در کسب و کار شدند و سریع مسیر و خط فکری منو در اوردند واقعا ممنونم
مریم مهاجریبیوتی تراپیست